Ambasador Litwy w Szwecji Linas Linkevicius w rozmowie z PAP wskazał jak ważne jest, by Europejczycy zwiększyli wydatki na obronę. „Musimy wydawać na obronność co najmniej dwa procent PKB, natomiast to kryterium nadal przez wszystkich nie zostało spełnione. Nawet teraz, gdy Szwecja dołączyła do NATO, będzie 19 z 32 państw spełniającym ten wymóg . To zdecydowanie za mało” – powiedział.
Ubezpieczenia są nieodzownie związane z bezpieczeństwem. Dlatego też uczestnicy konferencji Offshore Wind 2.0 pochylili się także nad statystykami dotyczącymi awaryjności komponentów morskich farm wiatrowych, ale także polityki bezpieczeństwa na poszczególnych szczeblach realizacji projektów.
5 i 6 marca młodzież szkół średnich i studenci mieli okazję spotkać się ze 120 wystawcami w czasie 2. Edukacyjnych Targów Kariery EDU OFFSHORE WIND.
"Cyfrowe bliźniaki" i wirtualne społeczności logistyczne mogą pomóc w radzeniu sobie z zakłóceniami w łańcuchu dostaw. Cyfrowe bliźniaki wypłynęły już na szerokie wody i opanowują porty morskie. Zaatakowana przez pandemię Covid-19 logistyka morska na szeroką skalę zaczęła w prowadzać narzędzia informatyczne do obsługi połączeń między kontynentami.
W hali Amber Expo wystartowała dziś druga edycja targów edukacyjnych Edu Offshore Wind, kierowanych przede wszystkim do młodzieży szkolnej i studentów. Po zeszłorocznym udanym debiucie organizatorzy spodziewają się jeszcze większego zainteresowania.
Premier Donald Tusk spotkał się z Premierem Norwegii Jonasem Gahrem Storem. To kolejny lider polityczny, który w ostatnim czasie odwiedził Warszawę. Głównymi tematami rozmów Premierów była wojna w Ukrainie, bezpieczeństwo w regionie, a także współpraca energetyczna. Szef polskiego rządu podkreślił wyjątkowe relacje jakie łączą Polskę i Norwegię, która jest kluczowym partnerem dla naszego kraju.
Czy uruchamianie tak ogromnej inwestycji, jak budowa elektrowni jądrowej ma sens? Dlaczego akurat pomorska gmina jest najbardziej optymalnym miejscem na taka inwestycję? Dlaczego samo OZE nie wystarczy, by zapewnić Polsce bezpieczeństwo dostaw i zabezpieczyć całe zapotrzebowanie na energię elektryczną?
Przez morskie terminale paliwowe przepompowano w 2023 około 2,16 mld t ropy naftowej, z czego morskie terminale Unii Europejskiej przeładowały ponad 470 mln t. Ten wynik przebiła gospodarka ChRl, która sprowadziła drogami morskimi 512 mln ton w okresie styczeń-grudzień ubr. – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa. Port Gdańsk znalazł się w czołówce portów UE przeładowujących ropę naftową.
Do czasu rozpoczęcia wojny w Ukrainie Rosja była znaczącym dostawcą energii do Niemiec, dostarczając blisko połowę importowanego przez RFN gazu i węgla oraz jedną trzecią ropy. Od tamtej pory udział rosyjskiego importu znacznie spadł; zastąpiły go dostawy gazu i LNG z innych krajów.
Rok 2023 r. to drugi rok wojny w Ukrainie i sankcji nałożonych na Rosję. Ta sytuacja zupełnie zmieniła dotychczasowe łańcuchy dostaw i wymagała przemodelowania gospodarek, w tym także gospodarki naszego kraju. Kluczową rolę odegrały tu porty morskie, zwłaszcza największy polski port w Gdańsku. Zapewniły dostawy towarów z nowych kierunków.
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
W Niemczech ochrzczono nową korwetę, FGS Karlsruhe
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Hapag-Lloyd i IKEA współpracują na rzecz czystszej żeglugi
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Piotr Jermakow
Łopaty i gondole turbin wiatrowych pojechały z portu w Kłajpedzie w głąb kraju